Emily Bronte: Üvöltő szelek - Értékelés ( spoileres)

Második Bronte könyvem volt az Üvöltő szelek. Mikor a kezembe vettem, egy tipikus szerelmi történetre számítottam, de ennél sokkal- sokkal többet kaptam! Adott Mr. Lockwood, aki a Szelesdombra téved… Ám nem látják szívesen. Ideig- óráig ott tartózkodik, de furcsaságokra lesz figyelmes. Megismeri a ház lakóit, azonban nem talál nyugalmat. Találkozik Nellyvel, a ház mindenesével, aki ismerteti vele a ház lebilincselő történetét. Két család és egy fogadott fiú meséjét. Heatcliff-t, mivel lenézték mindig is, hajtja a bosszú…Catherine, a szerelme egyszer ellöki magától, majd visszaédesgeti… Rossz döntést hoz, ekkor Heatcliff besokall. Ez a „ bosszúskodás” a többi nemzedéket is megkeseríti. A végén pedig… Győz az igazság. Szép történet, kiszámíthatatlan gondolatokkal, a kornak megfelelően. Érdemes elolvasni.

Azt tudom mondani, hogy: Hűha! Éljenek a Bronte nővérek! Sokkal  könnyebb, egyszerűbb, romantikus könyvre számítottam ennél. Eez minden csak nem könnyű! 

Earnsaw- ék és Heatcliff... Csak úgy haza hozták, amit a két testvér nem nézett jó szemmel. Bántották, lenézték, majd Catherine nyit felé, ami nagy tiltakozást vált ki a családban. Catherine szereti, de rossz döntést hoz. Tudom, hogy akkoriban a vagyon döntött a szerelem helyett, de talán tehettek volna kivételt... S talán nem botlik annyiszor Heatcliff sem... Sértett, ez igaz, de van más megoldás is...  Mindenki bizonygatja az igazát, de milyen áron? Tönkre tesz mindenkit maga körül. Mr. Lockwood túl kíváncsi... Jobb a múltat hagyni. De csak megismerte a történetet.  Catherine és Heatcliff szerelme... Nos. A gyötrődés a további nemzedéket sem kerüli el. Nelly pedig hűséges. Túlságosan. A legvégén minden és mindenki helyére kerül. 

Van még egy- két Bronte kötetem, kíváncsi vagyok azokra is.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések