Choderlos de Laclos: Veszedelmes viszonyok Vélemény







 Életem egyik meghatározó könyve a Veszedelmes viszonyok. Antikváriumból sikerült nagy nehezen megszereznem évekkel ezelőtt.

Két dolog miatt olvastam el: láttam az eredeti, és láttam a remake filmet.
Magával ragadt.
Mennyi önzőség, romlottság, bosszú fér meg az emberekben. A regény leveleket ír le, az akkori világ arisztokratái életéből. Tulajdonképp ma sincs ez másképp, csak nem márkiné, és vikomt az ember titulusa. Nem tudom, van – e valóság alapja. Ha van, akkor az szomorú.
Itt, a könyvben számomra a márkiné a leg * csúnya szó* szereplő. A vikomt, Cécile, az anyja, Tourvelné se semmi, de a márkiné…
Ez a kötet tanít: Jól válogasd meg, kivel állsz szóba. Annak ellenére, hogy a könyv tele van bosszúval, mégis kedvenc nekem.

Mivel levél regény a könyv formája (  ideveszem a filmeket is), így írnék véleményt. 

Kedves Valmont vikomt! 
Igen, azt írtam kedves, mert ő is áldozata a márkiné ármánykodásának. Elolvasva ( mostmár kétszer) a könyvet, rájöttem,  miért vagyok tartózkodó, ha a szerelem szóba kerül. Nem szeretnék úgy járni, mint Tourvelné. Tudom, hogy már akkor is a férfiaknál ez a"mód" természetes volt, de az emberi lélek nem játék.  
Tisztelettel: Zsófia

Most elárulok valamit: Két évvel ezelőtt a képembe vágták, hogy teszteltek hűségből, és elbuktam. No mármost. Van egy hírem azoknak, akikkel ismerkedés céljából találkoztam eddig: Én is teszteltem őket. S mind elbuktak, két ember kivételével. Hogyan tettem? Mit csináltak jól? Az maradjon az én titkom. 

Kedves Sebastian! 

Tudom, hogy a film a könyvből készült, s követni kellett a főbb elemeket, tudom, mi után következik, mégis sírok a végén. Mindig. Milliószór láttam. Magyarul, angolul. Csélcsap, hóhányó, de kedvelhető. 🖤🇨🇵

Képek: Pinterest

( Sok tudom, de abszolút kedvenc. A könyv és filmek is.) 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések