Oppenheimer - Filmajánló


 Mielőtt megnézek egy filmet, szeretek olvasni a témáról. Miért olvastam Oppenheimerről és miért néztem meg a filmet, ha nem értek a tudományokhoz?

A válasz: Cillian Murphy. Minden filmjét igyekszem megnézni, lehetőleg angolul. ( A Peaky blinderst úgy néztem.)

A könyvről : Robert J Sawyer :Az Oppenheimer alternatíva konyvet olvastam. Nos. Először is, nem tudtam eldönteni, mi az "alternatív történelem"  és mi a valóság benne. Másodszor Oppenheimert nem tartom jó embernek. Hiszen megalkotta, amit megalkotott, mégha "kérésre" is. Harmadszor szerintem nem szerette az embereket. Reméltem, hogy az "odaadja" csak úgy másnak a gyerekét, kitalált dolog. De nem. A film és könyv is említi...   Magyarokat is ismert, dolgozott velük, ami számomra meglepő volt. A "per", vagy meghallgatás az egy meghurcolás volt szerintem. 

No de. A film kárpótolt. Nagyon jó lett. Az idei legjobb. Képileg, szövegileg, színészileg, mindenhogy. Ha nem kap Oscart, morcos leszek. Ha van film, ami megérdemli, ez az.  


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések