Karády Anna : A Füredi trilógia - Vélemény


 A kezembe kerülve A füredi lány ismeretlen volt. Történelmi kor, időutazás.... Ritkán olvasok ennyire misztikus olvasmányt. Ha visszamehetnék az időben... Először csak tíz évet, hogy kitöröljek egy fájdalmas mozzanatot az életemből. Ha korokat átugorva tehetném, Da vinci Itáliáját nézném meg... Persze tudom, hogy akkor sem volt a nőnek sok szava, és nem tudnék beilleszkedni, mert az akkori nőkre vonatkozó jogok gyerekcipőben voltak, s ezt az igazságérzetem nem bírná ki a nem kiállást, Da vinci számomra etalon. Kíváncsi lennék... Én 1991-ben születtem. 

Na, de visszatérve... Anna először furcsa volt nekem, mert vele együtt én is megijedtem és nem értettem mi is történt valójában... Majd, ha életben akar maradni, alkalmazkodnia kell az adott korhoz. Egy ideig megy is, de idővel kitűnik, s ez szemet szúr egy nemes embernek. Összefutnak életük szálai, igen sok mindent legyőzve kerülnek egymás mellé.

Mihály. Mit is mondhatnék? Igazi úr, megadja mindennek a módját. Olvasva a könyveket csodálkoztam, hol vannak ma a férfiak, hozzá képest. Igazi katona lélek, ugyanakkor haladó szellemű, kíváncsi. Nem spirituális, ugyanakkor hisz Annának, s ez sokat adott ahhoz, hogy kedvenc férfi karakter legyen. Mondjuk én nem adnám reformátusságomat.

Érdekes volt az akkori szavakról olvasni, szokásokról, babonákról. No, s a gyógynövényekről, gyógyításról. Ez is tetszett, magával ragadt. 

Mikor " helyet" cserélnek, azt megmosolyogtam. De nagyon jól lett ábrázolva.

Elolvasva a sorozatot Karády Anna kedvenc szerző lett, s bármit  is ír el fogom olvasni.  Olyan élményt adott, ami belém vésődött. Füredet pedig a bakancslistámra tettem.

Ha egy igazán különleges, mindent átívelő szerelemi történetet szeretnél, ez az lesz. Utazásra és olvasásra fel!🥺❤️


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések